Norādījumu nektārs devītais pants

null

Devītais pants

vaikunthādž džanito varā madhu-purī tatrāpi rāsotsavād
    vrindāranjam udāra-pāni-ramanāt tatrāpi govardhanah
rādhā-kundam ihāpi gokula-patēh prēmāmritāplāvanāt
    kurjād asja virādžato giri-tatē sēvām vivēkī na kah

vaikunthāt — nekā Vaikuntha, garīgā valstība; džanitah — dzimšanas
dēļ; varā — labāka; madhu-purī — pārpasaulīgā pilsēta Mathura;
tatra api — augstāka par to; rāsa-utsavāt — pateicoties rāsa-līlai;
vrindā-aranjam — Vrindāvanas mežs; udāra-pāni — Kunga Krišnas;
ramanāt — dažādo mīlas rotaļu dēļ; tatra api — augstāks par to;
govardhanah — Govardhanas kalns; rādhā-kundam — vieta, ko sauc par
Rādhā-kundu; iha api — augstāka par to; gokula-patēh — Krišnas,
Gokulas valdnieka; prēma-amrita — ar dievišķās mīlestības
nektāru; āplāvanāt — jo pārpludināta; kurjāt — darītu; asja — tās
(Rādhā-kundas); virādžatah — atrodas; giri-tatē — Govardhanas kalna
pakājē; sēvām — kalpošana; vivēkī — kurš ir saprātīgs; na — ne;
kah — kurš.

TULKOJUMS

Svētā vieta Mathura garīgā ziņā ir augstāka par Vaikunthu jeb pārpasaulīgo valstību, jo tur ieradās Kungs. Augstāks par Mathurā-purī ir pārpasaulīgais Vrindāvanas mežs, jo tur notika Krišnas
rāsa-līlas spēles. Un augstāks par Vrindāvanas mežu ir Govardhanas kalns, jo to pacēla Šrī Krišnas dievišķā roka un tur notika Viņa dažādās mīlas rotaļas. Un visaugstākā ir lieliskā Šrī Rādhā-kunda,
jo to pārpludināja Gokulas Kunga Šrī Krišnas nektārsaldā prēma. Kā gan saprātīgs cilvēks varētu nevēlēties kalpot dievišķajā Rādhā-kundā, kas atrodas Govardhanas kalna pakājē.

SKAIDROJUMS

Garīgā valstība aizņem trīs ceturtdaļas no visa Dieva Augstākās Personības radītā, un tā ir visaugstākais, kas var būt. Garīgā valstība gluži dabiski ir pārāka par materiālo pasauli, taču Mathura un tās apkārtne, kas atrodas materiālajā pasaulē, tiek uzskatīta par augstāku nekā garīgā valstība, jo Mathurā atnāca pati Dieva Augstākā Personība. Vrindāvanas meži tiek uzskatīti par augstākiem nekā Mathura, jo divpadsmit meži (dvādaša-vana), piemēram, Tālavana, Madhuvana un Bahulāvana, ir slaveni ar dažādajām Dieva Kunga spēlēm. Tādējādi Vrindāvanas iekšējais mežs ir par augstāks nekā Mathura, bet pārāks par šiem mežiem ir dievišķais Govardhanas kalns, jo Krišna ar savu lotosam līdzīgo roku pacēla Govardhanas kalnu gluži kā lietussargu, lai aizsargātu savus biedrus, Vradžas iedzīvotājus, no dusmu pārņemtā padievu valdnieka Indras uzsūtītajām lietusgāzēm. Vēl pie Govardhanas kalna Krišna kopā ar draugiem ganīja govis, kā arī satikās ar savu mīļoto Šrī Rādhu un tur notika Viņu mīlas rotaļas. Rādhā-kunda, kas atrodas Govardhanas kalna pakājē, ir visaugstākā, jo tā ir Krišnas mīlestības pārpludināta. Augsta līmeņa bhaktas dod priekšroku dzīvei pie Rādhā-kundas, jo šī vieta saistīta ar daudzām mūžīgajām mīlas rotaļām starp Krišnu un Rādhārānī (rati-vilāsu).
«Čaitanja-čaritāmritā» (Madhja-līlā) teikts, ka Šrī Čaitanja Mahāprabhu, pirmoreiz apmeklējot Vradžabhūmi apvidu, sākumā nav varējis atrast Rādhā-kundu. Tas nozīmē, ka Šrī Čaitanja Mahāprabhu meklēja, kur tieši atrodas Rādhā-kunda. Galu galā Viņš atrada svēto vietu, un tur bija neliels dīķis. Viņš šajā vietā nomazgājās un pateica bhaktām, ka tieši šī vieta ir īstā Rādhā-kunda. Vēlāk Kunga Čaitanjas bhaktas, kurus vispirms vadīja seši Gosvāmī, kā Rūpa un Raghunātha dāsa, šo dīķi atraka. Tagad šai vietā atrodas liels ezers, ko sauc par Rādhā-kundu. Šrīla Rūpa Gosvāmī ir ļoti uzsvēris Rādhā-kundas svarīgumu, jo Šrī Čaitanja Mahāprabhu vēlējās šo vietu atrast. Tad kurš gan pametīs Rādhā-kundu un meklēs citu dzīves vietu? Neviens, kam ir pārpasaulīgs saprāts, tā nerīkosies. Taču Rādhā-kundas nozīmīgumu nespēj izprast citas vaišnavu sampradājas. Rādhā-kundas garīgo jēgu un dievišķo dabu nespēj aptvert arī tie, kas nevēlas garīgi kalpot Kungam Čaitanjam Mahāprabhu. Tāpēc Rādhā-kundu godina galvenokārt Gaudīja vaišnavi, Kunga Šrī Krišnas Čaitanjas Mahāprabhu sekotāji.

Tālāk: Desmitais pants