Izvairies no vaišnava-aparādhas

Izvairies no vaišnava-aparādhas

Ja tu vēlies sasniegt mīlestību pret Dieva Personību, tad izvairies no vaišnava-aparādhas

Citāti no «Čaitanja-bhāgavatas»

  • Dieva Personības vaišnavi ir mūžīgi tīrās dvēseles ar garīgu apziņu.
    Dažreiz kāds vaišnavs var nepiekrist cita vaišnava viedoklim, un var likties,
    ka viņi strīdas, taču jāsaprot, ka šo bhaktu attiecības ir cildenas. Muļķi,
    kas nespēj to izprast, cildina vienu bhaktu un nosoda otru. Taču cilvēks šādā
    noskaņā drīz zaudēs ticību un zināšanas. (M 5)

  • Jebkurš cilvēks, kas pieņem viena vaišnava viedokli, lai nosodītu un
    kritizētu citu vaišnavu, gatavo sev ceļu uz elli. (MI 3.160.)

  • Ja vaišnavus apvaino cilvēki atsacīšanās dzīvē kārtā, sanjāsī, tad šie
    apvainotāji ir grēcīgāki pat par pagrimušiem dzērājiem. Dzērājiem ir iespēja
    laboties un tikt izglābtiem, taču vaišnavu zaimotāji ir zaudējuši visas
    iespējas saņemt atbrīvi. (MI 3.41.–43.)

  • Kungs Čaitanja pieņēma Džagāja un Mādhāja grēkus. Pēc tam Viņš aicināja:
    «Sāciet kīrtanu, lai melnais grēku plīvurs atstāj mani un pāriet būtnēs, kas
    zaimo Dieva Personības bhaktas. (MI 3.302.–303.)

  • Tam, kurš citos vaišnavos saskata trūkumus, nespēj pilnveidoties garīgajā
    dzīvē, jo cilvēks ar šādu attieksmi atkal un atkal izdara grēkus. Tāpēc
    atbrīvojies no tieksmes kritizēt. (MI 3.313.)

  • Vissmagākais svētā vārda apvainojums ir kritizēt un zaimot tīrus Dieva
    Personības bhaktas. Ak, Kunga svētā vārda avatār! Tu nekad neesi žēlīgs pret
    to, kurš zaimo bhaktas, kas pilnībā sevi veltījuši Dieva Personības svētā
    vārda sludināšanai. Šie zaimotāji iet pa ceļu, kas ved uz elli. (M 13.393.)

  • Mēs secinām, ka bhakti ir augstākais princips visos likumos,
    ierobežojumos un rituālos. Likumi un ierobežojumi ir pakļauti garīgajai
    kalpošanai un tāpēc tie paši par sevi ir mazāk svarīgi. Noraidot šo patiesību,
    cilvēks krīt no sevis apzināšanās ceļa. (M 16.143.–144.)

  • Bhaktas, kas pilni aizspriedumu un fanātisma, strīdas savā starpā par
    nenozīmīgām lietām. Tā viņi pamazām noiet no garīgās apzināšanās ceļa, tāpēc
    bhakta, kam ir īstenas zināšanas, izvairīsies no šādiem nevajadzīgiem
    strīdiem. (M 17.109.–110.)

  • Bhakta, kurš kaut vienu reizi zaimo Dieva Personību vai Viņa bhaktas,
    zaudē spēju saprātīgi darboties. (M 19.)

  • Kungs Gaurasundara ir ieradies galvenokārt tāpēc, lai atbrīvotu visas
    kritušās dvēseles izņemot tos, kuri kritizē Dieva Personības bhaktas. (M 19.)

  • Vēdās ir nepārprotami norādīts, ka, klausoties Dieva Personības bhaktas
    zaimošanu, cilvēks zaudē visus dievbijīgo darbu augļus, pēc tam nonāk ellē un
    pavada tajā daudzas jo daudzas dzīves. (M 20.)

  • Visas dzīvās būtnes — no augstākās līdz zemākajai — ir Kunga Krišnas
    enerģijas izvērsumi, tāpēc Krišnam nepatīk, ka tām kāds dara pāri vai zaimo
    tās. Bet to, kurš bez apvainojumiem daudzina Krišnas vārdu, Kungs Krišna ļoti
    drīz atbrīvos no materiālās dzīves važām. Vaišnavu apvainotājs var pilnībā
    zināt četras Vēdas, tomēr tas neglābs viņu no visbriesmīgākās elles planētas.
    (M 20.)

  • Ja kāds uzskata, ka Mans tīrais bhakta un «Šrīmad-Bhāgavatama» neesmu Es,
    tad viņš ir pazudis uz mūžīgiem laikiem. (M 21.)

  • Pat garīgais skolotājs nevar aizsargāt savu mācekli no Kunga dusmām, ja
    māceklis izdara vaišnava-aparādhu. Ja māceklis ir kļuvis par zaimotāju, tad
    arī guru ir jāpārcieš grūtības, lai atbrīvotos no aparādhas sekām. Ja guru ir
    ļoti izcils bhakta, tad viņš to izdara viens pats, bet, ja garīgā skolotāja
    bhakti ir nepietiekama, tad viņš kopā ar mācekli nonāk uz elles planētas. (M
    22.)

  • Patiess Kunga Nitjānandas bhakta nekad nekritizē citus, viņš visu laiku
    svētlaimē cildina Kungu Čaitanju. Veicot garīgo kalpošanu, viņš izvairās arī
    no šķēršļiem un klupšanas akmeņiem garīgajā kalpošanā. (M 22.)

  • Daži, domādami, ka vaišnavi ir uz dažādiem līmeņiem, daudzina vienu
    vaišnavu un nopeļ citu, taču viņi izdara nopietnu apvainojumu, par ko tiem būs
    smagi jācieš. (M 22.)

  • Dažreiz viens izcils bhakta var strīdēties ar citiem bhaktām, taču
    jāzina, ka tās ir pārpasaulīgas attiecības, kas notiek ar Kunga Krišnas gribu.
    Nevajag pieņemt vienas vai otras puses viedokli, jo viņi visi ir cildeni
    vaišnavi, citādi mēs izdarīsim vaišnava-aparādhu. (M 23.)

  • Ikviens var kļūt par īstu vaišnavu, ja kalpo Kungam Krišnam un nemeklē
    trūkumus citās būtnēs. (M 23.)

  • Tas, kurš godina Krišnas lotospēdas un sirdī pieņem visus vaišnavus,
    saprotot, ka tie ir ļoti dārgi Dieva Personībai, bez grūtībām pārpeldēs
    materiālās esamības okeānu. (M 24.)

  • Bhakta, kurš neklausās Kunga Čaitanjas norādījumus par to, kā izvairīties
    no vaišnava-aparādhām, ir muļķis un, nezinādams neko par apvainojumiem, nonāks
    lielās grūtībās. (M 22.)

(no «Čaitanja Bhāgavatas», ko sarakstījis Šrīla Vrindāvana Dāsa Thākurs)

Harē Krišna Harē Krišna Krišna Krišna Harē Harē
Harē Rāma Harē Rāma Rāma Rāma Harē Harē