Izvairies no vaišnava-aparādhas
Ja tu vēlies sasniegt mīlestību pret Dieva Personību, tad izvairies no vaišnava-aparādhas
Citāti no «Čaitanja-bhāgavatas»
- Dieva Personības vaišnavi ir mūžīgi tīrās dvēseles ar garīgu apziņu.
Dažreiz kāds vaišnavs var nepiekrist cita vaišnava viedoklim, un var likties,
ka viņi strīdas, taču jāsaprot, ka šo bhaktu attiecības ir cildenas. Muļķi,
kas nespēj to izprast, cildina vienu bhaktu un nosoda otru. Taču cilvēks šādā
noskaņā drīz zaudēs ticību un zināšanas. (M 5) - Jebkurš cilvēks, kas pieņem viena vaišnava viedokli, lai nosodītu un
kritizētu citu vaišnavu, gatavo sev ceļu uz elli. (MI 3.160.) - Ja vaišnavus apvaino cilvēki atsacīšanās dzīvē kārtā, sanjāsī, tad šie
apvainotāji ir grēcīgāki pat par pagrimušiem dzērājiem. Dzērājiem ir iespēja
laboties un tikt izglābtiem, taču vaišnavu zaimotāji ir zaudējuši visas
iespējas saņemt atbrīvi. (MI 3.41.–43.) - Kungs Čaitanja pieņēma Džagāja un Mādhāja grēkus. Pēc tam Viņš aicināja:
«Sāciet kīrtanu, lai melnais grēku plīvurs atstāj mani un pāriet būtnēs, kas
zaimo Dieva Personības bhaktas. (MI 3.302.–303.) - Tam, kurš citos vaišnavos saskata trūkumus, nespēj pilnveidoties garīgajā
dzīvē, jo cilvēks ar šādu attieksmi atkal un atkal izdara grēkus. Tāpēc
atbrīvojies no tieksmes kritizēt. (MI 3.313.) - Vissmagākais svētā vārda apvainojums ir kritizēt un zaimot tīrus Dieva
Personības bhaktas. Ak, Kunga svētā vārda avatār! Tu nekad neesi žēlīgs pret
to, kurš zaimo bhaktas, kas pilnībā sevi veltījuši Dieva Personības svētā
vārda sludināšanai. Šie zaimotāji iet pa ceļu, kas ved uz elli. (M 13.393.) - Mēs secinām, ka bhakti ir augstākais princips visos likumos,
ierobežojumos un rituālos. Likumi un ierobežojumi ir pakļauti garīgajai
kalpošanai un tāpēc tie paši par sevi ir mazāk svarīgi. Noraidot šo patiesību,
cilvēks krīt no sevis apzināšanās ceļa. (M 16.143.–144.) - Bhaktas, kas pilni aizspriedumu un fanātisma, strīdas savā starpā par
nenozīmīgām lietām. Tā viņi pamazām noiet no garīgās apzināšanās ceļa, tāpēc
bhakta, kam ir īstenas zināšanas, izvairīsies no šādiem nevajadzīgiem
strīdiem. (M 17.109.–110.) - Bhakta, kurš kaut vienu reizi zaimo Dieva Personību vai Viņa bhaktas,
zaudē spēju saprātīgi darboties. (M 19.) - Kungs Gaurasundara ir ieradies galvenokārt tāpēc, lai atbrīvotu visas
kritušās dvēseles izņemot tos, kuri kritizē Dieva Personības bhaktas. (M 19.) - Vēdās ir nepārprotami norādīts, ka, klausoties Dieva Personības bhaktas
zaimošanu, cilvēks zaudē visus dievbijīgo darbu augļus, pēc tam nonāk ellē un
pavada tajā daudzas jo daudzas dzīves. (M 20.) - Visas dzīvās būtnes — no augstākās līdz zemākajai — ir Kunga Krišnas
enerģijas izvērsumi, tāpēc Krišnam nepatīk, ka tām kāds dara pāri vai zaimo
tās. Bet to, kurš bez apvainojumiem daudzina Krišnas vārdu, Kungs Krišna ļoti
drīz atbrīvos no materiālās dzīves važām. Vaišnavu apvainotājs var pilnībā
zināt četras Vēdas, tomēr tas neglābs viņu no visbriesmīgākās elles planētas.
(M 20.) - Ja kāds uzskata, ka Mans tīrais bhakta un «Šrīmad-Bhāgavatama» neesmu Es,
tad viņš ir pazudis uz mūžīgiem laikiem. (M 21.) - Pat garīgais skolotājs nevar aizsargāt savu mācekli no Kunga dusmām, ja
māceklis izdara vaišnava-aparādhu. Ja māceklis ir kļuvis par zaimotāju, tad
arī guru ir jāpārcieš grūtības, lai atbrīvotos no aparādhas sekām. Ja guru ir
ļoti izcils bhakta, tad viņš to izdara viens pats, bet, ja garīgā skolotāja
bhakti ir nepietiekama, tad viņš kopā ar mācekli nonāk uz elles planētas. (M
22.) - Patiess Kunga Nitjānandas bhakta nekad nekritizē citus, viņš visu laiku
svētlaimē cildina Kungu Čaitanju. Veicot garīgo kalpošanu, viņš izvairās arī
no šķēršļiem un klupšanas akmeņiem garīgajā kalpošanā. (M 22.) - Daži, domādami, ka vaišnavi ir uz dažādiem līmeņiem, daudzina vienu
vaišnavu un nopeļ citu, taču viņi izdara nopietnu apvainojumu, par ko tiem būs
smagi jācieš. (M 22.) - Dažreiz viens izcils bhakta var strīdēties ar citiem bhaktām, taču
jāzina, ka tās ir pārpasaulīgas attiecības, kas notiek ar Kunga Krišnas gribu.
Nevajag pieņemt vienas vai otras puses viedokli, jo viņi visi ir cildeni
vaišnavi, citādi mēs izdarīsim vaišnava-aparādhu. (M 23.) - Ikviens var kļūt par īstu vaišnavu, ja kalpo Kungam Krišnam un nemeklē
trūkumus citās būtnēs. (M 23.) - Tas, kurš godina Krišnas lotospēdas un sirdī pieņem visus vaišnavus,
saprotot, ka tie ir ļoti dārgi Dieva Personībai, bez grūtībām pārpeldēs
materiālās esamības okeānu. (M 24.) - Bhakta, kurš neklausās Kunga Čaitanjas norādījumus par to, kā izvairīties
no vaišnava-aparādhām, ir muļķis un, nezinādams neko par apvainojumiem, nonāks
lielās grūtībās. (M 22.)
(no «Čaitanja Bhāgavatas», ko sarakstījis Šrīla Vrindāvana Dāsa Thākurs)
Harē Krišna Harē Krišna Krišna Krišna Harē Harē
Harē Rāma Harē Rāma Rāma Rāma Harē Harē